2009-11-06
 23:03:35

jul bakat redan



Då har jag inte gjort annat än att ätit idag känns det som! Är alldeles uppblåst!
Maria kom hit i morse och vi käkade frukost. sen åker jag och hämtar mormor på station, och åker sen hem till mej, och så klart blev det att vi käkade ännu mera mackor. Sen begav vi oss ner på stan och sen till öb å lite små butiker, sen mc donalds så klart. Där efter så åkte hon hem och jag och maria fikade, bakade, åt mat, fikade ännu mer. Så jag är så himla mätt nu så det finns inte!

Vi bakade lussebullar, så himla gott =)

Proffs som jag själv är måste ju skryta lite skulle hålla koll på degen medans maria skulle hälla i mjölet i bunken. Jag kom av mej totalt. var i mina egna tankar hahahha så degen vart alldeles hård, blandat med smuler av mjöl klumpar. Slutade med att vi fick hälla ur skiten ochförsöka kladda ihop han. Med vatten och allt.
Degen jäste inte ett dugg. Dock i ugnen geste dom på sej lite. Riktiga proffs bagare som vi är =)
Gizmo väekar förvånandsvärt gilla bullarna, tror inte det är braför magen för han, men han nöjer sej med att smaka en lite liten bit.
Nä nu ska jag väll ta och gå ut på promenad



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: