2010-03-08
 13:31:34

mumsiga bär

vilken underbar dag det är idag!
Började morgonen med att skjussa nettan till hennes jobb, sen svängde jag in och handlade en mixer. som jag har längtat efter frysta bär som man mixar, är så himla gott! så köpte den direkt när jag såg den :)
sen åkte jag och gizmo hem och gick en långpromenad i det härliga vädret, man får ju passa på! mötte grannen min oxå på vägen..
Just nu sitter jag här med mina efter längtade bär och käkar på som bara den. mums
så här gör jag:
tog den här gången frysta hallon och frysta blåbär som man lägger i en burk. ( viktigt att dom är frysta )
sen mixar man dom och lägger i lite honung, så att det blir lite sötare. Är inte nyttigt med socker så ta honung, fungerar lika bra!
och sen är det bara att äta!
är som hemma gjord glass, fast nyttigare :)
Är mitt mellan mål idag




går säkert bra med upptinade bär oxå, men jag föredrar frysta


Gittan

Pröva att mixa turkisk yoghurt med frysta bär och honung, gott och enkelt o nyttig frukost.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: